ثبت نام در  در طرح تجربه صدور رای داوری

توضیحات نحوه گذراندن دوره های غیر حضوری

 1399/02/01       8005     

در راستای توسعه عدالت آموزش تخصصی و در پاسخ به درخواست های مکرر عزیزان حقوقی از سراسر کشور مقرر گردید که امکان حضور و شرکت در اکثر دوره های انجمن، بصورت غیر حضوری فراهم گردد تا  متقاضیان از هر نقطه کشور بتوانند از دوره های تخصصی انجمن بهرمند شوند، لذا توضیحات مربوطه به دوره های غیر حضوری به شرح ذیل اعلام میگردد:
 

ویژگیهای دوره های غیر حضوری
1- برای متقاضیان امکان ثبت نام و بهره مندی از دوره غیر حضوری از هر نقطه کشور وجود دارد.
2- برنامه ریزی آموزشی در اختیار خود متقاضی است و هر زمانی از شبانه روز می تواند از دوره غیر حضوری استقاده کند.
3- برای این دوره ها نیز
گواهینامه پایان دوره با امکان استعلام اصالت آن صادر خواهد شد.
 

نحوه و مراحل اجرای دوره های غیر حضوری
مرحله اول: ثبت نام در دوره غیر حضوری از طریق وب سایت رسمی انجمن.
مرحله دوم: دریافت
بسته پستی از مامور پست حاوی پک آموزش تصویری مربوطه به دوره که شامل فیلم دوره آموزشی می باشد. همچنین برای عزیزان امکان دانلود جزوه حاوی متن و محتوای آموزشی از طریق سایت انجمن، صفحه شخصی، بخش کارگاههای ثبت نامی من قابل دانلود خواهد بود.
مرحله سوم: مطالعه مطالب و مشاهده فیلم مربوطه
حداکثر طی سه ماه از تاریخ دریافت بسته آموزشی.
مرحله چهارم: ورود به صفحه شخصی خود در سایت انجمن بخش آزمون های ثبت نامی من و شرکت در آزمون آنلاین دوره مربوطه.
مرحله پنجم: بعد از اعلام قبولی در آزمون مربوطه، فرایند تایید و صدورگواهینامه دوره طی حدود 20 روز انجام و صدور گواهینامه مربوطه به شرکت کننده اطلاع رسانی خواهد شد.
تذکر:
آموزش تصویری مربوط به نحوه شرکت و انجام آزمون آنلاین، در صفحه شخصی متقاضی بخش کارگاه ثبت نامی مربوطه قابل مشاهده خواهد بود.

کمیسیون آموزش انجمن علمی آیین دادرسی مدنی ایران



برخی از دوره های غیر حضوری:

لینک توضیحات و ثبت نام دوره های غیر حضوری ارتفای صلاحیت علمی داوری:

اینجا کلیک نمایید
  لینک کوتاه به اشتراک گذاری
نظرات
  سیدمحمد برزنجه عطری        1399/04/25 10:42:09 ب.ظ     
سلام در خصوص دوره های داوری افرادی که این دوره ها را می گذرانند و موفق به اخذ گواهینامه می گردند آیا گواهینامه صادره حکم پروانه فعالیت داوری در مکان خاصی را دارد ؟ یا پروانه فعالیت جداگانه صادر می گردد لطفا در این خصوص راهنمایی بفرمایید چرا که خیلی از دوستان این سوال را داشتند که اگر مدرک داوری بگیریم می توانیم دفتری در سطح شهر را اختصاص به امر داوری بدهیم واگر بخواهیم این کار را انجام دهیم مجوز یا پروانه کسب داوری دریافت می کنیم و... سپاس
  پاسخ کارشناس مربوطه
سلام
قوانین جاری کشور درحال حاضر برای انجام داوری هیچگونه پروانه یا مدرکی پیش بینی نکرده است یعنی چیزی بنام پروانه یا مدرک داوری وجود ندارد.
همچنین محدود به رشته تحصیلی خاصی نیست و علاقمندان در هر رشته ای که باشند می توانند داور شوند و فعالیت داوری نمایند.
 ولی بسیار ضروری است، عزیزانی که به فعالیت داوری علاقمند هستند و می خواهند مشغول به فعالیت داوری شوند با اصول دادرسی آشنا باشد.تا آرای صحیحی صادر فرمایند و خدایی ناکرده حقی را ناحق نکنند.
دوره های مذکور نیز مثل سایر دوره های آموزشی مراکز علمی است و گواهی پایان دوره علمی داده می شود نه پروانه فعالیت چراکه بری داوری اصلا پروانه ای وجود ندارد.

داوری یک امر خصوصی است به این معنی که طرفین اختلاف با میل و اراده خود داور خود را انتخاب می کنند و هیچ یک از طرفین و حتی دادگاه را نمی توان اجبار کرد که مثلا فلانی را باید بعنوان داور انتخاب کنید.

لطفا حتما بخش سوالات متداول سامانه را نیز با دقت مطالعه فرمایید.
موفق باشید
  موسی قاسمی        1399/04/25 06:03:33 ب.ظ     
با درود و وقت بخیر لطفا پاسخ فرمایین که هزینه دریافتی تا اخر دوره میباشد یا در اثنای روند اموزش هزینه ی دیگری هم بایستی پرداخت؟ سپاسگزارم
  پاسخ کارشناس مربوطه
با سلام
خیر هزینه دیگری دریافت نخواهد شد.
  زهرا کردزاده        1399/04/15 11:08:03 ب.ظ     
سلام.سابقه کاری هم محسوب میشود از تاریخ فعالیت و بعد از گذراندن دوره های داوری؟ و از سطح ۵ به پیایین یعنی سطح ۴،۳،۲،۱باید شروع کنیم؟اول سطح۵؟
  پاسخ کارشناس مربوطه
سلام وقت بخیر

سطوح داوری از سطح 1 شروع و تا سطح5 می باشد و بهتر است از به ترتیب گذرانده شود.

گذراندن این دوره ها برای ارتقای سطح علمی عزیزان با آشنایی بیشتر با داوری و به طبع فعالیت هرچه بهتر در زمینه داوری می باشد.

موفق باشید

 
  پوریا ابراهیمی         1399/04/11 04:32:53 ق.ظ     
سلام و خسته نباشید آیا گواهی تایید صلاحیت داوری برای اعضای سامانه توسط سامانه جامع صادر می‌شود یا توسط انجمن آیین دادرسی و اگر توسط انجمن صادر می‌شود احراز شرایط عضویت در انجمن الزامیست؟ باتشکر
  پاسخ کارشناس مربوطه
سلام وقت بخیر

مراکز آموزشی و علمی مختلفی با سامانه جامع داوری ایران در حال همکاری بوده و با استفاده از بستر و برتال تعاملی سامانه، دوره های مشترک برگزار می کنند. این دوره نیز از همان نوع همکاری مشترک می باشد و گواهی های این دوره بصورت مشترک صادر می گردد و عزیزانی که در سامانه جامع داوری ایران عضو هستند و دوره ها را در سامانه می گذرانند نیازی به احراز شرایط عضویت در سایر مراکز آموزشی منجمله انجمن را ندارند
موفق باشید
 
  فریدون هاشمی نیا        1399/04/02 11:21:49 ق.ظ     
سلام. آیا گواهی صادر شده برای دوره غیر حضوری با دوره حضوری تفاوت دارد؟ در گواهی اصطلاح غیرحضوری قید می شود؟ اعتبار مدارک چگونه است؟
  پاسخ کارشناس مربوطه
سلام وقت بخیر

- در گواهی پایان هر سطح غیرحضوری قید می شود، اما در گواهینامه پایانی یا همان گواهینامه تایید صلاحیت علمی داوری - خیر - غیرحضوری قید نمی شود هرچند که از نظر اعتباری دوره غیرحضوری با حضوری تفاوتی ندارد
  وحید حنیفی ناناس        1399/02/21 05:35:56 ب.ظ     
ممنون از زحمات شما دوره های خوبی هست
  پاسخ کارشناس مربوطه
سلام وقت بخیر

ممنون از لطف جنابعالی و همه عزیزان

موفق باشید
برای نظر دهی در صورتی که عضو سایت هستید از بخش ورود با سیستم وارد شوید و در غیر اینصورت از بخش ثبت نام نسبت به ثبت نام اقدام نمایید.
لطفا منتظر بمانید ...