ثبت نام در  در طرح تجربه صدور رای داوری

محرمانه‌بودن داوری تجاری بین الملل


۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
۰۱:۱۶ ب.ظ
۱۰۰۷۷ بازدید

محرمانه‌بودن داوری تجاری بین الملل
محرمانه‌بودن داوری تجاری بین الملل
 
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
 
نویسنده
    بهرام تقی پور
استادیار گروه حقوق خصوصی، دانشگاه خوارزمی
 
چکیده
داوری شیوة خصوصی حل‌وفصل دعاوی در تجارت بین‌الملل است. محاسن داوری نسبت به دادگستری دولتی موجب شده است تجار در سطح بین‌الملل دعاوی خود را به داوری ارجاع دهند. یکی از این محاسن محرمانه‌بودن این شیوة دادرسی است. سؤال این است که جنبة محرمانه‌بودن داوری بر مبنای کدام منابع داوری تجاری بین‌الملل استوار است. قلمرو و ضمانت اجرای تخلف از آن کدامند؟ مطالعة تطبیقی نظام‌های حقوقی نشان می‌دهد آن‎ها به وجود و منابع این تعهد نگرش یکسانی ندارند. در واقع، اثبات این تعهد در صورت فقدان توافق صریح طرفین قرارداد با مشکلات مهمی مواجه شده است. به طوری که در حقوق برخی کشورها وجود چنین اصل یا تعهدی انکار شده است. در این مقاله سعی شده است وجود این تعهد به عنوان یک شرط ضمنی قراردادی اثبات شود و ضمانت اجرای نقض آن نیز معین شود.
 
کلیدواژه‌ها
    تجارت بین‌الملل داوری محرمانه
 
 

داوری


  لینک کوتاه به اشتراک گذاری
کاربر گرامی:
برای دانلود فایلهای مقاله حتما باید عضو سامانه باشید و اگر عضو سامانه هستید لطفا وارد سیستم شوید.
فایلها
نظرات
  محمدعلی ابوالفضلی قمصری        1400/09/04 08:37:20 ب.ظ     
باسلام و تشکر از مقاله مفیدتون درخصوص موضوع محرمانه بودن داوری تجاری بین اللملی و اینکه در غالب حقوق کشورها این امر بصورت شرط ضمنی محرمانه بودن داوری مورد قبول و اعمال گردیده است .
  حسن شمس الدینی        1400/01/08 10:21:25 ق.ظ     
باسلام واحترام عالی بود
برای نظر دهی در صورتی که عضو سایت هستید از بخش ورود با سیستم وارد شوید و در غیر اینصورت از بخش ثبت نام نسبت به ثبت نام اقدام نمایید.
لطفا منتظر بمانید ...