ثبت نام در  در طرح تجربه صدور رای داوری

از ایده‌ها در قوه قضاییه استفاده می‌کنیم

 1398/10/08       37797     

 
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، نشست شورای سیاستگذاری پنجمین جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها با محوریت کارآفرینی اجتماعی، با حضور محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه پیش از ظهر امروز در محل این معاونت برگزار شد.
 
الفت با عرض خیر مقدم خدمت مدعوین بیان کرد: خوشحالم که در جمع حامیان جشنواره هستم و آرزو دارم که سیاستگذاران در حوزه حمایت نیز اقدامات موثرتری انجام دهند تا جشنواره ارتقا یابد.
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود:جلسه‌ای با حضور آیت الله رییسی و اعضای برخی شرکت‌های دانش بنیان برگزار و مطالبی بیان شد و اگر به دنبال نگاه تحولی در قوه قضاییه می‌گردیم، مصداق بارز آن حرکت رییس قوه قضاییه بود.
 
وی تصریح کرد: مقرر شد تا ۲ کمیته برای شناسایی مسایل حقوقی استارت آپ‌ها و بهره بردن از ایده‌ها و فرصت‌های شرکت‌های دانش بنیان تشکیل شود. باید مزیت استارت آپ‌ها را برای جامعه توضیح دهیم و در قوه قضاییه تلاش می‌کنیم که مسایل روز کشور را واقع بینانه شناسایی و معرفی کنیم. ایده پردازان بهترین و فراگیرترین ابزار را در اختیار ما قرار می‌دهند تا اثربخشی داشته باشد و از ایده‌ها در قوه قضاییه استفاده می‌کنیم.
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تاکید کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که جشنواره در هر دوره پررونق‌تر از دوره قبل بوده است و امیدواریم که عدد سال ۹۸، بزرگتر از گذشته باشد. محور‌های جشنواره انتخاب شده است و باید توجه شود که پیشگیری اصولی دارد. در اصول بین المللی به این موارد پرداخته شده و گفته شده که اصل شفافیت، اصل پاسخگویی، اصل تعارض منافع، اصل انسجام و قانونمداری رعایت شود.
 
الفت در ارتباط با معافیت نفر اول جشنواره از خدمت نظام وظیفه عمومی گفت: ایده پردازی بزرگترین خدمت به کشور است و نفر اول جشنواره خدمت بسیار بزرگی انجام می‌دهد که نفع آن به ۸۰ میلیون نفر می‌رسد. همچنین باید از تجربیات گذشته استفاده نماییم و در تهیه معیار‌ها در کمیته داوری عملکرد بهتری داشته باشیم.
 
وی خاطرنشان کرد: به دنبال حمایت از سرمایه گذاران خرد در بحث قانونگذاری و اجرا هستیم و وظیفه جشنواره این است که از افراد مستعد حمایت کند و ارتباطات با این افراد قطع نشود. اگر طرح‌ها برای ایده پردازان آورده نداشته باشد، می‌سوزد و باید به جنبه‌های مادی زندگی افراد ایده پرداز توجه ویژه شود تا ایده‌ها به سمت مراکز شکوفایی سوق داده شود.
 
به گزارش خبرگزاری میزان، اطلاع رسانی جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها از ۱۲ آذر تا ۱ بهمن انجام می‌شود و از ۱۸ آذر الی ۲۹ دی ثبت نام از تیم‌ها انجام می‌شود و از ۱ بهمن تا ۱۰ بهمن غربالگری و انتخاب ۳۰ تیم برگزیده انجام می‌شود. ۵ دی برگزاری پیش رویداد نیم روزه در تهران، ۱۲ تا ۱۴ بهمن رویداد ۳ روزه در شهر تهران، ۱۵ بهمن تا ۱۵ اسفند ارزیابی نهایی ایده‌ها و انتخاب تیم‌های برتر و ۱۲ اسفند اختتامیه رویداد است.
 
انتهای پیام/
 
از ایده‌ها در قوه قضاییه استفاده می‌کنیم
  لینک کوتاه به اشتراک گذاری
نظرات
          1399/11/27 04:36:21 ب.ظ     
سلام عرض ادب مدیر عامل موسسه داوری ندای برائت پایدار بیرجند هستم استان خراسان جنوبی، در خواست تعریف لینک مخصوص موسسات داوری در سیستم دفاتر قضایی را پیگیر شدم البته هنوز جوابی مبنی بر آن نیومده اما این کار کمک بزرگی به راه اندازی کار مردم شده و اختیارات موسسات را بالا برده و نتیجه بهتری را در بر خواهد داشت.
  هنگامه فلاح خوشدل        1399/05/15 10:01:15 ب.ظ     
امیدوارم موفق باشید
  پاسخ کارشناس مربوطه
سلام
انشاءالله
سپاس از لطف شما
  بتول هاشمي        1399/04/18 01:54:11 ق.ظ     
با سلام موفق و مويد باشيد انشالله🙏🏼🙏🏼
برای نظر دهی در صورتی که عضو سایت هستید از بخش ورود با سیستم وارد شوید و در غیر اینصورت از بخش ثبت نام نسبت به ثبت نام اقدام نمایید.
لطفا منتظر بمانید ...